Závodní série Need for Speed se během několika let vyprofilovala ve vlajkovou loď celosvětového magnáta a pod hlavičkou EA Mobile brázdila jeden herní katalog za druhým. Svoje otěže pravidelně přebírala po vzoru velkých platforem. Přirozený potencionál měla zachovat i při nástupu ryzího simulátoru, jak se ale přechod z arkády k simulátoru opravdu vyvedl je věc druhá…
Ale začněme polopaticky. Skrze kariérní mód se stejně jako před mnoha a mnoha lety vydáte na světové silnice změřit síly s ostatními protivníky. Pakliže jste čekali, že si hned zprvu otestujete zdatnost vývojářů a jejich umění převést simulátor právě na displeje mobilních telefonů, čeká vás malý šok. Nic takového ani omylem nečekejte, žádný odklon od série se nekoná a k hledání pozměněných herních mechanizmů z minulého dílu byste potřebovali nejméně dvojnásobné kuloáry než vlastní vaše babička! Ne, nebudeme vás dlouho napínat, ani nový díl s ničím novým nepřichází a jen letmo opravuje šrámy předchozí verze.
Lačnící hráče po adrenalinových vyjížďkách ale uspokojí nové NFS hned po prvních metách. Kvitovat musíme rozsáhlou škálu závodů, zatímco na začátku si vystačíte s jedno či dvoukolovými závody, brzy přijdou na řadu eliminace, časovky, sprinty, duely a exhibice . Standard ostatních dílu tak zůstává zachován a hra nabízí konstantní mix oblíbených závodů pod záštitou nepřeberného množství zábavy. Často skloňovaný profil řidiče se nestal žádnou bariérou a ve zmíněné kariéře tak narazíte na zajímavou novinku. Bohaté statistiky padly Shiftu jako ulité a úroveň řidiče, přezdívka nebo grafické znázornění vlivu agresivity či přesnosti stojí za občasné povšimnutí.
Kapitolou samou o sobě je jízdní model a vůbec forma jeho aplikace do hry. Kdo hrál minulé díly, dobře ví, že na správné vyjeté zatáčky a už vůbec ne držení optimální stopy, se v této sérii (alespoň na mobilních telefonech) jednoduše nehraje. Před jakoukoliv zatáčkou jste nuceni zmáčknout pětku, hned na to vás počítač přepne do módu, kdy musíte nedlouho lelkovat nad zvládnutím jednoduché mini-hry. Musíte? Ptáte se správně, herní mechanismus jej totiž přímo vyžaduje. Nechceme zbytečně tahat za provázky, ale mnohem lepší volbou by bylo automatické zaktivování dané mini-hry. Občas (celkem často) se stává situace, kdy vzhledem k horší odezvě aktivujete drift mnohem déle, než byste zrovna chtěli, a asi si umíte představit, co potom následuje za situaci.
Blahořečit musíme vybraným modelům aut. Ať už sedíte v Nissanu, Lamborghini nebo Fordu GT, uchvátí vás vyšperkovaná modelace vozítek a neuvěřitelný smysl pro detail. NFS Shift je sice svazující „koridorovka“, ale ani svérázné prostředí si nedovolí hrát druhé housle. Na druhou stranu jsou jednou velkou kopírkou a pakliže na začátku uvidíte domy, věřte, že minimálně do poloviny tratě se jich nezbavíte! Autoři si houfně naběhli s možnostmi upgradu automobilu. Aerodynamiku, tuning, zrychlení nebo nitro si sice můžete svébytně vylepšit, ale na jakoukoli vizuální odezvu byli prostě krátcí. Dokonce ani když si kupujete nový vůz, nelze zjistit jeho specifické vlastnosti!
Na závěr jen dodáme, že Need for Speed Shift nabízí celkem sedm licencovaných vozů a 24 závodních příležitostí rozesetých po celém světě ve třech rozličných úrovních. Svůj obrovský potencionál bohužel zahodil už v minulém díle, kdy se o všech budoucích dílech zřejmě rozhodlo během jednoho odpoledne.
Pro přidání komentáře je nutné se přihlásit. Pokud nemáte účet můžete se zaregistrovat.
Zatím žádný komentář