Občas se s stane i nám, nadlidem, že něco přehlédneme. My vyvolení z Mobilgameru si to vysvětlujeme tím, že bezmála polovina redakce je obrýlená a ta druhá si v plném proudu užívá letních prázdnin, krásného počasí a s tím spojených aktivit, ale vám doporučujeme uvelebit se hezky v křesle a pravidelně číst Mobilgamer ( těm, co neumí číst, radíme dívat se na exkluzivní obrázky ), aby se vám náhodou nestalo něco podobného. Do teď jsme vás utápěli ve smogu západní industrializace a nechávali chrochtat kapitalistkým blahem nad výstřelky moderní módy herních telefonů. Až ekonomická krize nás přiměla vydat se za sedmero hor na nehostinná místa východu a poohlédnout se po nefalšované ruské tvorbě. Z východu nás neustále bombardovali jen předělávky z dílen Qplaze a Herocraftu.
Jenže tahle vývojářská grupa si zvolila úplně jiné plány. Shamrock Games můžete znát třeba přes trojrozměrnou skákačku Artefact of Glory nebo zajímavou předělávku Simíků – Day Care. Nyní se ruští developeři postarali o další zářez a přinášejí zajímavou shoot’em up arkádu, ve které se jednou na Zemi zase všechno semlelo. Po vpádu vetřelců začala nelítostná válka a občané vaší vlasti jsou denně atakováni neznámým nepřítelem. Jako pilot stíhačky musíte zarazit celou ofenzivu a zatlačit nepřítele zpět. Škoda, že během hry zjišťujete nanejvýš informace týkající se průběhu samotné války a autoři už se nezmiňují o dalších detailech konfliktu. Na zmínky o hlavních záporácích, nebo jakékoliv pojmenování hlavních protagonistů můžete tedy zapomenout.
Autoři použili kostru z původních automatových simulátorů. Váš vesmírný koráb je opatřen celkem šesti různými proprietami. Pro útok máte k dispozici laserovou hlavici, kulomet a jakousi ochrannou zbraň. Samotnou loď lze ještě upgradovat obranným a rychlostním systémem. Každý provedený update se nějakým způsobem podepíše na vzhledu celého plavidla a změnu opravdu pocítíte v akci. Potřebné body získáváte přímo za destrukci nepřátel, ze kterých občas vypadne penízek. Ve hře také nejsou žádné power-upy a podobně, takže přístup k lodi se otevře až po splněném levelu. Tyhle části autoři zvládli na výbornou.
Zasloužené ovoce přináší také trojrozměrná grafika, která docela pekně vykresluje průmyslové části, rozbořená města a nádhernou krajinu pod lodí. Po úvodních levelech, kde se rozprostírá hustá džungle, se přesunete do jakési pouště a skončíte u lávového moře, nad kterým se pořádně zapotíte. Do pěkného 3D kabátku je bohužel zabalené jen okolní prostředí. Vaše loď a oponenti jsou z nepochopitelných důvodů jen ve druhém rozměru, kterým trpí i efekty jako výbuchy nebo laserové salvy. Loď se navíc pohybuje po jakýchsi kolejničkách, takže se neustále pohybujete v koridorech a hra vám nedává žádný prostor pro manévrování. Alespoň se nikdy neztratíte.
Když pomineme otřesnou zvukovou kulisu, pak se kombinace 2D a 3D prostředí jeví jako největší zápor. Vývojářů by jistě neubylo, kdyby do hry zapojili pár jednoduchých prvků – třeba nutný reload zbraní nebo některé inteligentní jednotky. A nakonec zůstaňme u redakčních prohlášeních. Sám velký guru Matěj Gause (který se navíc momentálně léčí z výprasku v Bulánkách), totiž hned ze začátku prohlásil, že někteří vývojáři by snad ani 3D hry neměli vydávat. Hned na to ale ulpěl nad dalším levelem a pochopitelně změkl – ještě teď zůstává v redakci mezi posledními a potají háže telefonem, protože zase neudělal poslední level.
Pro přidání komentáře je nutné se přihlásit. Pokud nemáte účet můžete se zaregistrovat.
Zatím žádný komentář