Možná jste první díl nehráli, a proto by nebylo od věci zmínit se o jeho podstatě. Druhý díl hledejte na časové přímce až o dobrých 14 let později. Právě se schyluje k oslavám nového náčelníka, ale v tom se ztratí věc, bez které oslavy nemohou ani začít – totem! Na vašich bedrech tak stojí dopravit totem co nejdříve na místo určení. Všechno další se dozvíte z úvodního, tutoriálového ostrovu. Zjistíte, že vaše jednotka zahrnuje čtyři statné jinochy, že ležící totem zabírá více prostoru než stojící a kdy danou polohu využít. Také zjistíte, že Diamond Islands 2 může v podstatě hrát kdokoliv (to tam vlastně není).
Hra je rozčleněna na celkem deset ostrovů, kdy každý z nich obsahuje 6 úrovní, někdy lehčích, někdy těžších. Najdete zde i takové perly jako Želví ostrov nebo Ostrov lebek, avšak to nemění nic na faktu, že všechny jsou „na jedno brdo“. Ale ani jednotlivé levely nejsou dvakrát odlišné, ba naopak. Jejich design sice často navozuje pocit tvorby vlastní cesty, jenže na něco takového rovnou zapomeňte a vaši iniciativu zakopejte do nejbližší hrobky! Ze všeho nejdřív si totiž rozvrhněte, jakou cestou se musíte dát, jaký vor nejdřív použít nebo jaký spouštěč totemem aktivovat. Orientaci na mapě dopomůže funkce levé kontextové klávesy –tzn. oka.
Tvůrci opět zvolili stejné grafické provedení jako minule a změny budete hledat horko těžko. Osvětou neprošly ani objekty, kterých by jinak bylo více než požehnaně. Najdete zde vory, spouštěče mající pozitivní i negativní účinek, mosty nebo třeba písečné oblasti. Výjimkou nejsou ani diamanty, kterých v každé úrovni můžete najít až šest, avšak žádnou větší roli v běžném příběhovém módu nemají. Svoji úlohu náležitě plní v challenge módu, kde je vaším úkolem dokončit nadefinovanou úroveň (z příběhového módu) s co nejmenším počtem pohybů a současným sesbíráním co nejvíce diamantů.
Dalším klíčovým bodem, který byl mimochodem k nalezení i v minulém díle, je tzv. Galerie kouzel. Kouzla se postupně odemykají v závislosti na postupu ve hře. Filozofickou otázkou prvního dílu byla mírná repetitivnost titulu, což si vývojáři neodpustili ani pro tentokrát. Nám však přišlo vyvážení zábavy ku hrací době velmi dobré a ruku na srdce, byla by škoda, kdyby se ji autoři rozhodli záměrně natahovat a tak tedy rozhodnutí, zda se jedná nebo nejedná o stereotypní hru, je jen na subjektivním dojmu.
Tvůrci z Digital Chocolate od nepaměti tíhnou k novým kouskům, které stavějí na originálním principu, z nichž nám mnohdy spadne čelist. Jenže všechno dobré je pro něco špatné, to samé tu totiž máme už podruhé. I přesto je Diamond Islands 2 nutností pro fanoušky prvního dílu, kterým obohatí sbírku o další pořádnou nálož levelů k protrénování mozkových závitů.
Pro přidání komentáře je nutné se přihlásit. Pokud nemáte účet můžete se zaregistrovat.
Zatím žádný komentář