Představte si, že se probudíte a nevíte kde jste, kdo jste a lidské krve byste se v sobě nedořezali. Přesně to se stane našemu hrdinovi, robotu F8. Od přátelského kolegy F1, jakéhosi stolního robopočítače, se pouze dozvíte o existenci profesora, který vás ve svém, ne zrovna skromném, příbytku stvořil a něco s vámi zamýšlel. Aby mohl F1 shromáždit potřebná data k odhalení minulosti, potřebuje od vás získat pět součástek do jeho elektronických obvodů. Problémem je, že si je sám nemůže opatřit, neboť není schopen pohybu. Vše tedy závisí na vás. Budete muset projít takřka třicet místností a řešit v nich různorodé překážky. Jedině tak se o sobě něco dozvíte. Je čas vyrazit!
Klíčem k úspěchu je postupné úspěšné zdolávání hádanek. Ty spočívají v tom, že si musíte „vyklidit“ cestu skrz jednotlivé místnosti. Každá tedy představuje jeden level a v každé je nějaká překážka. V místnostech jsou různé rekvizity, které musíte ve správném pořadí použít. Jednou je v zemi díra, jindy naleznete malý otvor vedoucí do další místnosti, pak zatarasené dveře apod. Autíčko na vysílačku, tyč, magnet, posuvný drapák - to je jen malá ukázka toho, na jaké předměty narazíte. Právě díky nim se zvládnete přenést přes nástrahy starého stavení. Zpočátku budete pravděpodobně místnostmi procházet jako nůž máslem, a tudíž budou plnit funkci tutoriálu, kde se v klidu seznámíte s jednotlivými prvky hry. Počet překážek a náročnost jejich zdolání bude s každou další místností (levelem) stoupat, takže v nejedné strávíte nějaký ten čas navíc promýšlením postupu . Ten, kdo má pevné nervy a vydrží si nad problémem lámat hlavu až do jeho úspěšného vyřešení, bude mít na dlouhou dobu o zábavu postaráno.
Nyní si pojďme říci něco o ovládání. To je velmi jednoduché. Po displeji (místnosti, v níž se nacházíte) jezdíte kurzorovou šipkou, a pokud narazíte na něco, kam můžete vejít nebo nějakým způsobem uvést daný předmět do akce, změní se šipka na ruku. Tak, jak to všichni známe z obrazovky počítače. F8 se na dané místo přesune a je-li daná akce v souladu s postupem v rámci levelu, vezme předmět do ruky. Vy ho pak s ním pošlete na to místo, kde si myslíte, že se mu bude hodit. Takto v každé místnosti rozjedete sled událostí, jež vám otevřou cestu dále. Není-li vámi vymyšlený postup tím správným, F8 se pouze podiví a akci neuskuteční, případně jakoby zahyne. S tím se ale trápit nemusíte. Životů máte neomezený počet, takže pokud vás například zahubí kaluž vody, jednoduše se znovu narodíte a pokračujete bez ztráty postupu v rozehrané hře. Hra se ukládá vždy po úspěšně zdolané místnosti, přičemž během řešení hádanky nemůžete opustit hru bez patřičných následků.
Ze začátku jsem zmiňoval zvláštní grafické zpracování. Že jsem nebyl daleko od pravdy, se dozvíte již po prvním spuštění. Autorům se s využitím jednoduché grafiky efektivně povedlo zpracovat spíše klasickou 2D hru do prostorového 3D. Celá hra je tak protknuta tou správnou atmosférou. Každé akci je navíc přiřazen jednoduchý, ale výstižný zvukový efekt. Nenáročnost zajistí chod na širokém poli mobilních telefonů a s plnou lokalizací do češtiny se bude příjemně hrát i svátečním hráčům mobilních her. Jde především o logické myšlení, o to, naplánovat si po zhlédnutí všech dostupných předmětů postup místností. Komu tento styl vyhovuje, měl by této hře dát šanci.
Pro přidání komentáře je nutné se přihlásit. Pokud nemáte účet můžete se zaregistrovat.
Zatím žádný komentář